Du må registrere deg (se opp til høyre) for å poste innlegg og bli varslet om nye innlegg via epost. Det første innlegget fra nye brukere må godkjennes, pga spam - det kan ta noe tid før det vises i forumet. Etterlysninger kan også legges inn i facebookgruppa "Gjøvik og Toten slektshistorielag". FOR ENGLISH SEE PAGE FOOTER.

Toten: Helene Petronelle Evensdatter Nøkleby f. ca 1828

Har du spørsmål om slekter / etterkommere så kan du legge inn dine etterlysinger her. Du kan også gi svar og tips til de som etterlyser.
Forumsjefen
Site Admin
Innlegg: 7
Registrert: 02 mai 2012 23:45

Toten: Helene Petronelle Evensdatter Nøkleby f. ca 1828

Legg innav Forumsjefen » 19 mar 2015 16:30

Denne etterlysningen ble postet av Bjørn Aulie, Dannevigsvn. 18 C, 0463 Oslo, i det gamle forumet 28.01.2015:

Min tippoldemor Helene Petronelle Evensd. Nøkleby var gift (2.g.) med Rasmus Nicolai Olsen Gaarder. Deres barn har jeg oversikt over. Men så oppdaget jeg at hun også hadde vært gift før.

Hun ble viet 1845 22. juli med Niels Larsen Nygaard, f. 1826 på Skramstadeie. Helene Petronelle var 17 år da og han var 19. Går ut i fra at her måtte de søke om lov til å gifte seg.

Jeg har søkt i kirkebøkene i både østre og vestre Toten fra 1845 til 1849 uten å finne noen dåp av deres barn. Det har ikke vært mulig å finne Niels Larsen som far til noen barn under avansert søk heller. Er det noen som vet mer om dette, eventuelt kan fortelle meg hvor jeg bør søke.

Gå tilbake til «Etterlysninger av slekt i Gjøvik Toten Land»