Du må registrere deg (se opp til høyre) for å poste innlegg og bli varslet om nye innlegg via epost. Det første innlegget fra nye brukere må godkjennes, pga spam - det kan ta noe tid før det vises i forumet. Etterlysninger kan også legges inn i facebookgruppa "Gjøvik og Toten slektshistorielag". FOR ENGLISH SEE PAGE FOOTER.

Niels Hansen fra Land bosatt i Lofoten

Har du spørsmål om slekter / etterkommere så kan du legge inn dine etterlysinger her. Du kan også gi svar og tips til de som etterlyser.
Alf Kjetil Bakke
Innlegg: 1
Registrert: 03 jun 2016 11:55

Niels Hansen fra Land bosatt i Lofoten

Legg innav Alf Kjetil Bakke » 19 jun 2016 00:44

Kom over en slekts tavle på et sted i Lofoten nylig. Som middels interessert i slekt så begynte jeg å lese... og på en del av treets rot kom jeg over -- Niels Hansen f. 26.10.1810 i Land gift i Nordland. Hans far var Hans Nilsen f. 1780 - død ? Bosatt Grøtåsen i Land gift 11.01.1806 med Anne Hansdatter f. 1784 på Gårder i Land. Hennes far var Hans Nilsen f. 1753 d. aft 1801, gift 28.3.1783 med Ingeborg Torgersdatter f. 1751. De hadde 7 barn. Videre fant jeg Anne Hansdatter Gjevle gift med Nils Rud i 1752 sønn av Ole Gårder. Anne Hansdatter var datter av Hans Gjevle. I mine egne notater så finner jeg en Ole Gårder som Ole Kjellsen Garder med sønn Nils gift med Anne Hansdatter Gjevle og datter av Hans Tøndrum bosatt og død på Gjevle. Nærmere bestemt så er noe av dette å finne i boka om Land nr 9 side 329. Jeg har prøvd å finne Hans Nilsen på Grøtåsen gm Anne Hansdatter med en sønn Niels f. (26.10.)1810 uten å lykkes. Er det noen som kan hjelpe meg videre?

Mvh
K Bakke

Gå tilbake til «Etterlysninger av slekt i Gjøvik Toten Land»